02/08/2015

CR: Korsvika Ulf 02.08

På: Meg selv, Ulf var min guide.
S&D: Kloakkveggen, min første tur ute. Ulf var min lysfontene.
Forhold: Grått og kjølig. Perfekt vær for tung fysisk aktivitet.

Ulf og jeg dro til Korsvika en tur for noen uker siden, før finværet. Jeg har aldri klatret ute før, men har hørt fra Ulf at uteklatring er bedre enn sex og buldring (men ikke begge to samtidig). Jeg ble informert om at det såkalte Sofaveggen var et prima sted å klatre. Jeg ble også informert om at både ruter og vegger har navn.


Ulf var seint ute, noe som i følge Gaute er ganske vanlig. Over telefon fikk jeg derfor beskjeden "Gå til du kommer til et gjerde, så følger du vannkanten så langt du orker, og venter på meg". Jeg visste ikke hvor vi skulle, så jeg gikk til gjerdet, og videre de fem meterene jeg kunne før sjø, bratte svaberg og dødsangst gjorde det umulig å ta seg videre.

Da Ulf kom viste det seg at springflo var en faktor vi ikke hadde tatt med i regningen. Sofaveggen var umulig å nå for den som ikke var villig til å legge på svøm, eller i det minste bli våt opp til knærne. Vi bestemte oss derfor for å gå rundt.

Sofaveggen var ikke tilgjengelig fra noen som helst kant, så etter mye om, men, klatring og speiding ga vi opp og slo oss til ro ved Kloakkveggen. Jeg hadde det moro. Ulf forsikret meg om at Sofaveggen var mye bedre.
Ulf kaver seg i vei mot Sofaveggen
Klatring til klatreveggen

Ulf gir opp


Kloakkveggen og Ulf

No comments:

Post a Comment