26/06/2016

CR Hell 22/6

På: Anders og Steinar
S&D: tøser, men ikke tasser

Anders utsetter flatanger til torsdag, da han mangler buddies å klatre med og ikke er typen som trenger seg på. Jeg spurtsykler til Ranheim etter jobb med en smurt lefse som proviant i sekken. Håper Anders disker opp med mer frukt. På parkeringen ved stadion står det et tjuetalls biler. Kanskje alle er her for å spille fotball? Vi går spent opp til veggen.

Helleristning med 5er rutene er smekkfull, men vi får skvist oss inn og gått peklo 5- og på rygg 6. Overhørte en ivrig fyr si til kjæresten sin at det var forskjell på norske og franske grader, og at det fantes ruter så harde at de ville fått både 10, 12 og kanskje 14 i norsk grad. Nuvel. Anders har lest på 8a.nu at harrytøser skal være en soft 7'er. Jeg går først og synes den er alt annet enn soft. Sliter med å finne de gode takene og kjenner at konglomerat begynner å gå meg på nervene. Pumper ut tre ganger før vi tar en pause og går inn i negerens vold isteden. Hviler/sikrer mens Anders cruiser den lett som ingenting. Stoka over Anders prestasjon går jeg tilbake på harrytøser og pumper ut en gang til,  men finner en brukbar beta. Anders flasher den irriterende lett med samme fremgangsmåte. Etter en banan og litt sjokomelk får jeg samlet nok krefter til å endelig sende den selv.

Vi fortsetter på harrytasser ved siden av, da den har samme starttak og grad. Anders går på og klatrer seg bort mellom andre og tredje bolt. Blir bare rot når man ikke kan bruke beta fra forrige rute. Etter litt henging får jeg prøvd meg og gjør samme feil. Nekter å gi opp og går for noe som ser ut som en jug, men som viser seg å være en antijug. Fallet stoppes elegant ved å knuse venstrehælen inn i innsteget.

konglomerathelvete
En dame går forbi og tilbyr oss isposen hun har i sekken. Dessverre har den smeltet. Litt usikker på hvordan det står til med foten halter jeg meg bort for å sikre Anders på gammel erik, en 7- som visstnok også skal være fin ifølge 8a.nu. Anders pumper ut jevnlig mens han kaver seg gjennom våt mose. Etter en god del henging i tauet får han klippet ankeret, og vi pakker sammen. Klokka er nå passert 2230 og vi er de eneste igjen på cragget. På veien hjem disker Anders opp med flere økologiske pærer og bananer. 

No comments:

Post a Comment