26/06/2016

CR Hell 20/6

På: Anders og Steinar, to eks-crossfitere, med kun fingerstyrke igjen.
S&D: aldersheim og negervold.

Anders, en kompis fra de glade crossfitdagene tok turen fra Sogndal til Trondeim og skrev et sted på fjesboka at han ville klatre. Ulf snappet opp meldingen og fikk gitt beskjed. Jeg var ferdig på jobb 1730 og spurtsyklet hjem for å stå klar kl 18. Lenge siden jeg har sett Anders og lurer på hvor lenge han har klatret. Er det ikke bare skibomser i Sogndal?

På vei til Hell melder Anders at han har klatret et par 7'ere og har tatt turen nordover for å delta i den årlige festivalen på Flatanger. Selv har jeg en 7'er i beltet fra før, the undertaker for bare en drøy uke siden, så dette lover bra. I tillegg har Anders med en hel kasse økologisk frukt han fikk av en tilfeldig eldre herremann på Ranheim. Jeg erkjenner at middagen ble skippet, og alt jeg har med er en dobbel smurt lefse, dog med et samlet energiinnhold på drøye 1000kcal. Vi fyller sekken med frukt og trasker opp til veggen.

Vel oppe varmer vi opp på Ekstremsport 5, ut av mørket 6 og mørkets første 6, før det bærer mot hell aldersheim 7-. Anders klatrer først og vil onsighte. Kommer til det tricky midtpartiet, klatrer litt feil, men henter seg mesterlig inn igjen og sender. Jeg går den etterpå med beta fra forrige uke friskt i minne. Vi forflytter oss bort til i negerens vold 7-, en populær rute både i føreren og på 8a.nu, som Anders sverger til. Siden han er gjest på cragget, får han klatre først igjen. Det går tyngre nå, og Anders melder megapump. Lite overhengsklatring i Sogndal fåsds. Ivrig etter å sende gir jeg alt fra start og takene sitter godt hele veien. Anders jobbet litt til med ruta uten å sende, men pugger inn en godt beta til neste gang. Fornøyde rusler vi  ned og avtaler en tur til etter Flatanger.

Note: OP tar selvkritikk for manglende bilder. Dessverre blir det ingen bilder i neste post heller.

No comments:

Post a Comment