11/06/2018

CR: Hell 11.06

På: Dessverre, Hovdegjengen, Megselv.
Forhold: Ustabile skyer, smådrypp og ellers veldig crispy.
S&D: Lysere Tider

Siden New Wave er dritsoft var dette årets første ordentlige Hell-tur. Kommunikasjon er vanskelig, så vi brukte 1,5t på å forflytte oss fra TRD til boltene. Siden værmeldingen var ustabil hadde vi alle 125 ruter for oss selv. Perfekt. Varmet opp med å henge litt på På Rygg, Aldersheim, Negervold, som alle var tyngre enn jeg husket. Sverre var svakere enn jeg husket, sikkert på grunn av noen stygge klatreavvik den siste uka. Steinar var sterkere enn jeg husket og kruset alt uten å stramme leppene.

Druste på Lysere Tider, og fikk Steinar til å henge opp slyngene siden han hadde ubegrenset med overskudd. Klatringa var brutal og bruteforce-basert, men likevel onsight. Kudos! Inspirert gikk jeg på med smidig teknikk etter forrige helgs Hugaas-coaching. Delvis motivert av stadig mer misunnelige Hovde-øyne klippet jeg også flashen, og det uten prustepesing. Har ikke like mye styrke, men vinner litt tilbake med smidig beta (når den ikke er lengdeavhengig). Etterpå prøvde jeg Et studie i grønt som virket ballehard for graden.

Hjem med vørterølsmak i munnen.

I bildet: E6. Ikke i bildet: Bilen som skal plukke meg opp.
Sverre gunner på Aldersheimen mens han stønner rundetider fra Lofoten rundt og latinske navn på betennelser.
Sverre og jeg koser oss på vørterøl med biltur. En haiker hadde sneket seg inn i bilen, og her snek han seg inn i bildet.

No comments:

Post a Comment